Köpvillkor

PRISER:
Moms på 25% ingår i alla priser.
Moms reg.nr SE559261-22941

BETALNING:
Din betalning sker via Klarna eller Swish. Som kund har du möjlighet att betala med kreditkort (VISA,
Mastercard och American Express). All information som hanteras vid beställning kommer endast
användas för att leverera ordern och känslig information som kortnummer sparas ej av Woodling AB
och skickas inte vidare till tredje part. Vid betalning med KLARNA Checkout används informationen
inte bara för att genomföra beställningen utan också för att förebygga bedrägeri och uppfylla
juridiska krav. Läs gärna mer på KLARNA.

LEVERANS & FRAKT:
Våra varor skickas via DHL Freight eller PostNord och vi har möjligheten att skicka inom hela EU. Våra
lagerförda varor har en leveranstid på 2-5 dagar men de kundanpassade har en leveranstid på 14
dagar. Om det har gått mer än 14 dagar utan leverans från oss så hör gärna av er till oss genom att
maila hej@woodling.se och uppge ert ordernummer. Vid högtider kan det ta lite längre tid. Var extra
noggrann när du anger din leveransadress, Woodling AB ansvarar ej för förlorade försändelser när
kundens leveransadress är felaktig.

Upptäcker du skador på ditt paket ska du genast anmäla detta till postkontoret och göra en
skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du har öppnat din försändelse men man kan ändå
härleda det till posten eller transportföretagens hantering, ska du ta kontakt med dem och göra en
skadeanmälan. Vid tvister med posten eller transportföretaget, ta kontakt med oss på
hej@woodling.se.

RETUR & REKLAMATION:
Vid köp av lagerförda varor från Woodling AB har du som kund lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från
att du mottagit varan. Öppet köp/ångerrätt gäller ej vid beställningsvaror eller kundanpassade
varor. Vid retur betalar du som kund returkostnaderna. Innan retur ska du kontakta
hej@woodling.se där du uppger ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer, en
beskrivning av fel eller orsak till retur. Vid retur ska produkten vara oanvänd och skickas åter i
originalförpackningen.

Reklamationer godkänns vid tillverkningsfel. Kunden ersätts för eventuella returkostnader vid en
godkänt reklamation. Vi återbetalar kund senast inom 14 dagar i de fall köpet hävs på riktiga grunder.
Har du beställt varor och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, (normalt efter
14 dagar) så står du som konsument för returfrakt, samt eventuellt nytt utskick av order. Du som
kund kan alltså bli skyldig till returkostnad som frakföretaget debiterar. Var därför extra noggrann
med dina uppgifter för sms- eller e-postavisering.

Vid retur skicka till:
Woodling AB
Östergatan 9,
262 37 Ängelholm.

PERSONUPPGIFTSLAGEN (GDPR):
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen.